Merit Palk juhendid


Tasuta klienditugi

776 9333

Oleme avatud

E-N 10.00 – 16.30

R 10.00 – 15.00

Kirjuta klienditoele

klienditugi@merit.ee

Oleme avatud

E-N 10.00 – 16.30

R 10.00 – 15.00


Kuidas alustada palgaarvestusega?

Ükskõik kui lihtne või keeruline on Teie firma palgasüsteem, Merit Palgaga saate palgaarvestuse igal juhul tehtud kiiresti ja õigesti. Merit Palk on lihtsalt kasutatav usaldusväärne palgaprogramm, mis katab kõik palgaarvestuse vajadused.

Mis sammud tuleb, aga Merit Palgaga palgaarvestust alustades läbida?

  1. Registreerige ennast merit.ee kodulehel kasutajaks ja sisenege Merit Palga programmi.
  2. Lisage uus ettevõte ja sisestage selle üldandmed
    Palgaprogrammi esmakordsel sisselogimisel on vaja sisestada ettevõtte üldandmed. Kui aga soovite oma andmeid tuua üle Merit Palga arvutiversioonist, siis saate kõik andmed importida. Vaadake selleks eraldi juhendit „Andmete ületoomine Merit Palga arvutiversioonist pilveversiooni“. Merit Palga pilveversioonis saab palka arvestada piiramatule arvule firmale. Iga järgmise ettevõtte lisamiseks klikkige töölaual lehe ülaosas ettevõtte nime ees olevale nupule.
  3. Määrake ettevõtte üldine palgapäev
    Iga uue firma loomisel on vaja määrata arvestuse alguskuupäev ja ettevõtte üldine palgapäev.
    Lahtris „Algus“ tuleb määrata lisatava ettevõtte arvestuse alguskuupäev. Vaikimisi on seal märgitud käesoleva kuu esimene kuupäev, mil ettevõtte lisamine toimub. Näiteks, kui olete programmi lisamas ettevõtet 12. jaanuaril, siis vaikimisi on märgitud alguse kuupäevaks jaanuarikuu esimene kuupäev. Kui olete lisamas ettevõtet, millel soovite palkade arvestust alustada varasemast perioodist ehk tagasiulatuvalt, tuleb alguse kuupäevaks märkida vastava perioodi esimene kuupäev.
    Lahtris „Palgapäev“ saate valida, millal lisataval ettevõttel üldine palgapäev on, kas järgmisel kuul, jooksval kuul või järgmise kuu esimesel tööpäeval.
    o Valides „järgmisel kuul“, tuleb Teil järgmises lahtris määrata ka mitmendal kuupäeval täpselt palgapäev aset leiab.
    Kui seadistustes määratud palgapäev „järgmisel kuul“ märgitud kuupäev langeb kalendris nädalavahetusele või riigipühale, siis välja maksmata tasude lehe kuupäevaks märgitakse
    palgapäeva kuupäevale eelnev tööpäev (Töölepingu seaduse §33 lg 2 järgi).
    o Kui valite „jooksval kuul“ on vaikimisi märgitud kuupäevaks alati kuu viimane kuupäev ning seda muuta ei saa.
    o Valides palgapäevaks „järgmise kuu esimesel tööpäeval“ märgib programm ettevõtte palgapäevaks järgmise kuu esimese tööpäeva.
    Kui olete ettevõtte üldise palgapäeva seadistused määranud, vajutage nupule “Salvesta”.
    Kui mõnel Teie töötajal erineb töölepingu järgi palgapäev ettevõtte üldisest palgapäevast, saate seda eraldi töötaja lepingu lisamisel ka määrata või hiljem seadistada vastava töötaja lepingu detailvaates, kui lähete menüüs Tasude arvestus -> Lepingud ja valite nimekirjast vastava Töötaja lepingu.
  4. Importige töötajate andmed ja töölepingud Maksu- ja Tolliameti töötamise registrist
    Avage uus brauseriaken ning minge Maksu- ja Tolliameti veebilehele www.emta.ee, sisenege e-maksuametisse ja avage töötamise register. Lehelt leiate valiku „Andmete eksportimine csv-formaati“. Salvestage töötajate andmed failina enda arvutisse. Jätke meelde koht, kuhu Te faili oma arvutis salvestasite.
    Liikuge tagasi Merit Palga brauseriaknasse (Tasude arvestus -> Isikuandmed), klikkige nupul „TÖR import“ ja valige eelnevalt e-maksuametist arvutisse salvestatud fail.
  5. Täiendage töötajate põhitasu kokkuleppeid
    Töötajate põhitasu kokkulepete täiendamiseks, tuleb klikkida menüüribal “Tasude arvestus”.
    Avaneb rippmenüü, kuhu alla on koondatud kõik programmi funktsioonid, mis seotud töötajate andmete, nende lepingute ja neile põhi- või lisatasude arvestamisega.
    Põhitasu palgakokkulepetega seotud andmete sisestamiseks valige Tasude arvestus -> Lepingud.
  6. Täiendage töötajate isikuandmete kaarte
    Isikuandmete kaartide täiendamiseks või uute töötajate lisamiseks klikkige menüüribal Tasude arvestus ja avanenud rippmenüüst valige Isikuandmed.

Nüüd on tarkvara seadistatud, töötajate isikuandmed, lepingud ja põhitasud jooksvas kuus olemas ning töö Merit Palgaga võib alata!

Kõigi sammude kohta saad lugeda veel täpsemalt alustamise juhendist.

Telli Merit Palga standard või pro pakett! 

Kui soovid kasutada Meriti raamatupidajate palgaarvestusteenust, siis helista 6177111 või kirjuta merit@merit.ee