Kõik uudised
12.02.2018

Merit Aktiva uus versioon 13. veebruaril 2018

Nüüd saate luua otseühenduse Aktiva ja Swedbanki vahel.

Kui Teie ettevõttel on pangakonto Swedbankis, siis saate sõlmida ärikliendi internetipangas lepingu ja seejärel Merit Aktivas sisse lülitada automaatse konto väljavõtte päringu. Enam ei ole vaja konto väljavõtet failist importida, import tehakse nüüd automaatselt otse pangast. Teenus on Merit Aktiva kasutajatele tasuta.

  • Lepingut saab sõlmida ettevõtte seaduslik esindaja ärikliendi internetipangas Swedbank Gateway lehel. Klikkige sellel lingil ja logige panka või sisenege panka ja valige „Swedbank Gateway“, mis asub vasakul menüüribal alajaotuses „ELEKTROONILINE PANGANDUS“.
  • Kui olete panka sisse loginud, siis tekib ettevõtte seaduslikule esindajale (ainuesindusõigusega juhatuse liikmele) nupp „Sõlmi operaatori kanali leping“.

Klikkides nupule „Sõlmi operaatori kanali leping“ avaneb lepingu sõlmimise vaade, kus valige operaatoriks „Merit Aktiva“, siis märkige linnukesega teenused: „Regulaarne konto väljavõte“, „Maksete import internetipanka“ ja klikkige „Sõlmin lepingu“.

Seejärel sisenege Merit Aktivasse ja aktiveerige Swedbank pangakontol otseühendus pangaga (Maksed > Pangad). Pank saadab konto väljavõtte üks kord päevas, öisel ajal eelmise päeva kohta.

 

Muud täiendused uues versioonis

  • Korteriühistutel on võimalik hakata importima Exceli failist lõppnäitusid. Näitusid saab importida perioodiliste arvete nimekirjas näitude sisestuse aknas. Excelis peavad olema veerud: Aadress, Artikkel, Lõppnäit. Aadressi veerus peab olema täpselt samasugune aadress, nagu  on näha näitude sisestuse aknas pärast artikli valikut. Artikli veerus peab olema artikli kood.
  • Aruandele „Tarnijate käibeandmik“ on lisatud võla liigi valik: kõik võlad, võlad tarnijatele, võlad Maksu-ja Tolliametile, võlad aruandvatele isikutele.
  • Kui ettevõte on kustutatud, siis ei näidata seda ettevõtet enam ettevõtete koondvaates.
  • Kui kasutaja on kustutatud ja see kasutaja on osalenud ostuarvete kinnitusringis, siis arve kinnitamise infos näidatakse ka kustutatud kasutaja tehinguid.
  • Enam ei luba programm koostada maksekorraldust ettemaksu kohta, kui tarnija kaardil puudub pangakonto.

 

Kõige tähtsamad täiendused 12. jaanuari versioonis

  • LHV Panka saab saata maksekorraldusi otseühendusega, kui on olemas LHV Connect leping. Varem pidi maksekorralduste panka saatmiseks tegema faili (nupp “Loo maksefail”) ja selle käsitsi panka importima. Nüüd LHV Connect lepingu olemasolul faili enam teha ei saa, selle asemel on nupp „Saada maksekorraldused panka“, millele klikkides saadatakse maksekorraldused automaatselt panka. Panka jõuavad maksekorraldused kinnitamata seisus, seega on vaja nad internetipanga keskkonnas kinnitada. Kui ettevõttes on kord, et makseid kinnitab ettevõtte juht, mitte raamatupidaja, siis raamatupidaja ei peagi rohkem midagi tegema kui maksekorraldused panka saatma.
  • Kinnitamata ostuarvetele saab lisada tasumisi (vaja on täita makseviisi väljad).
  • Lisatud on proportsionaalne käibemaksuarvestus. Selleks on kontoplaani automaatselt lisatud uus konto „Proportsionaalselt arvestatud käibemaks“ ja käibemaksumääradesse uus määr „Proportsionaalne käibemaks“. Kasutajal on vaja ise määrata enda ettevõttele sobiv proportsioon, mida saab teha käibemaksumäärades käibemaksu kaardil.

Kõige tähtsamad täiendused 1. veebruari versioonis

  • Programmi on lisatud aruanded „Klientide käibeandmik“ ja „Tarnijate käibeandmik“. Aruandes näidatakse algsaldot, algsaldo tasumisi, perioodis lisandunud arveid, ettemakseid, tasumisi ja lõppsaldot. Aruandeid saab koostada klientide/tarnijate lõikes; grupeerituna osakondade, klientide/tarnijate gruppide, kasutajate ja riikide lõikes. Muuhulgas on need aruanded abiks Eesti Pangale maksebilansi aruande esitamisel.
  • Maksekorraldusi saab koostada ettemaksete kohta, näiteks kui on vaja teha maksekorraldus aruandvale isikule avansilise makse kohta. Ettemaksurida ilmub nähtavale siis, kui maksekorraldusele on tarnija ära valitud.

 

Kõik küsimused ja tähelepanekud on oodatud meiliga klienditugi@merit.ee või telefonil 776 9333.

Head kasutamist!

merit.ee

 


Proovi tasuta

Aktiva tasuta paketis saate 6 kuu jooksul sisestada 100 müügiarvet, 100 ostuarvet ja 100 pearaamatu kannet ning saata tasuta e-arveid.

Merit Palga tasuta paketiga saate teha arvestust kuni kahele töötajale. Mingeid muid piiranguid tasuta paketis ei ole.