Kõik uudised
14.10.2021

B2B iseteenindus kasvatab müüki ja hoiab kokku tiimi aega

E-poes ostlemine ei ole enam ammu ainult lõpptarbijate eelistatud ostlemisviisiks, vaid ka ettevõtted ootavad oma tarnijatelt aina mugavamaid digilahendusi. Eesti esimene B2B iseteeninduslahendus Salesorder.eu aitabki tootjatel müüa tellijatele mugavalt läbi iseteeninduse ning automatiseerida ka rutiinsemad müügiprotsessid.

Mitmed hiljutised uuringud näitavad, et pandeemia on oluliselt mõjutanud B2B klientide ostueelistusi: enamik ettevõtteid eelistabki nüüd tellida iseteenindusest.
Näiteks McKinsey 2020. aastal avaldatud uuringus küsitleti 3600 firmat 11 riigist üle maailma. Tulemustest selgus, et koguni 80% küsitletud B2B tellijatest harjus COVIDi ajal mugavuse ja kiirusega, mida pakuvad iseteenindus ja kaugteel suhtlemine, ning ei soovi pöörduda tagasi otsesuhtluse teel tellimise juurde ka pärast pandeemia lõppu.

Iseteeninduse populaarsuse kasv B2B klientide hulgas ei ole üllatav. Enamik inimesi on oma igapäevaelus harjunud mugavate e-poodide, poerakenduste ja muude digilahendustega, mis võimaldavad suuremat kontrolli oma ostlemiskogemuse üle. Paratamatult kanduvad isiklikud kogemused ja harjumused üle ka tööellu ja kujundavad B2B klientide ootusi.

Oma klientide muutunud nõudmistega kaasas käimine aitab kasvatada kliendirahulolu ja seeläbi ka müüki. Kuid iseteeninduse kasutuselevõtmine on ettevõtete jaoks kasulik veel teiselgi põhjusel: see aitab hoida kokku aega rutiinsetelt müügitegevustelt. Tootjate jaoks väheneb oluliselt tellimuste vastuvõtmisele kuluv aeg, mis tähendab ka väiksemat kulu kliendi teenindamiseks ning rohkem aega uue müügi tegemiseks ning ka olemasolevate klientide paremaks hoidmiseks!

Iseteeninduse tegeliku väärtuse mõistmiseks tasub jälgida, kui palju aega kulub meeskonnal keskmiselt tellimuste vastuvõtmiseks, täpsustamiseks ja kinnitamiseks. Kui suure osa makstud tööajast kulutavad kliendihaldurid või müügiesindajad tellimuste lugemiseks, laoseisu kontrollimiseks ja muutmiseks ning kliendile vastamiseks?

Mitmed tootjad kardavad iseteeninduslahenduste kasutuselevõtmist, arvates, et selle tõttu võivad nende kliendisuhted kannatada – otsesuhtluse puudumisel kaob inimlik kontakt. Tulemus on tegelikult aga vastupidine: tihti muutuvad kliendisuhted tänu iseteenindusele hoopis paremaks, sest ettevõttel on aega olla oma klientide jaoks olemas siis, kui nad teda tegelikult vajavad.

Iseteeninduslahenduse kasutuselevõtmine aitab ettevõtetel sageli ka oma toodangut paremini planeerida. Näiteks Salesorder’i lahenduses on kasutusel tehisintellekt, mis analüüsib müügitehingute andmeid, prognoosib nende põhjal tulevasi tellimusmahte ning annab ka reaalajas infot, millistele klientidele ja toodetele peaks rohkem tähelepanu pöörama. Nii on võimalik õigeaegselt märgata olulisi muutuseid klientide tellimismustris ning ära hoida olemasolevate klientide lahkumist.

Eesti ettevõtete jaoks on siiani olnud takistuseks kättesaadava B2B iseteeninduslahenduse puudumine. Õnneks on see aga nüüdseks minevik, sest Salesorder on kättesaadav ja lihtsasti kasutusele võetav kõigi tootmisettevõtete jaoks.

Meriti klientidel on hea teada, et antud iseteeninduslahendus on täielikult integreeritud Merit Aktivaga, mistõttu on Meriti kasutajatel selle tundmaõppimine ja kasutuselevõtmine veelgi lihtsam ja kiirem.

Kõikidele Meriti klientidele kehtib kuni 01.12.2021 ka eripakkumine: Salesorderi iseteenindustarkvara tasuta kasutamisõigus 3 kuuks. Antud sooduskoodi saamiseks kirjuta juhan@salesorder.eu


Proovi tasuta

Aktiva tasuta paketis saate 6 kuu jooksul sisestada 100 müügiarvet, 100 ostuarvet ja 100 pearaamatu kannet.

Merit Palga tasuta paketiga saate teha arvestust kuni kahele töötajale. Mingeid muid piiranguid tasuta paketis ei ole.