Kõik uudised
18.03.2021

Nutikas Neljapäev! Kas teadsid, et Merit Aktivas saad kasutada ka Telema EDI teenust?

Muuda oma kaubatehingud elektroonseks, võta kasutusele Telema EDI!

Lisaks müügiarvete saatmisele e-arvena läbi operaatori Telema on võimalik kasutada nüüdsest Merit Aktivas ka Telema EDI teenust (elektroonset kaubadokumentide vahetamise teenust). Telema EDI teenuse kasutamise eelduseks on lepingu sõlmimine Telemaga.

Pärast lepingu sõlmimist Telemaga, saab Merit Aktivasse Telema kaudu vastu võtta EDI tellimusi ning saata EDI arveid. Vastav seadistus tuleb sisse lülitada menüüs Seadistused -> Earvete jm integratsioonide seadistus -> E-arvete operaator Telema.

Kui teenus on Aktivas sisse lülitatud, siis tuleb ära täita vajalikud väljad:

Seadistused-> Ettevõtte andmed->

  • GLN kood – ametlik GS1 poolt väljastatav globaalne asukoha number. Kui teie ettevõttel on olemas ametlik GLN, siis lisage see GLN koodi väljale.
  • Kood (tarbimiskoht) – täitke oma ettevõtte registrikoodiga.


Müük-> Kliendid-> Kliendi kaart->

  • GLN kood – ametlik GS1 poolt väljastatav globaalne asukoha number. Kui teie kliendil on olemas ametlik GLN, siis lisage see GLN koodi väljale.
  • Kood (tarbimiskoht) – Kui kliendil puudub GLN, siis määrake tarbimiskoha kood igale kliendile, kellele soovite ühendust Telema kaudu. Meritisse sisestatud koodid tuleb sisestada ka Telema Portaalis partnerite lehel.
  • Telema EDI arvete vastuvõtja – valige, kui soovite sellele kliendile Telema kaudu saata  EDI arveid.

Kliendikaart tuleb luua igale kliendi asukohale (poele, osakonnale jmt), kellega Telema kaudu EDI dokumente vahetada soovite. Seega, kui tarnite mõne jaeketi igasse kauplusesse, siis
peavad kõik need kauplused olema ka Aktivasse klientidena sisestatud.
Selleks, et Telema EDI tellimused jõuaksid Telemast Aktivasse, tuleb genereerida API võti: Seadistused -> API seadistus.

Genereeritud API ID ja API võti tuleb edastada Telemale, kes teeb vajalikud seadistused Telema keskkonnas. API andmed saate edastada Telema Portali kaudu või aadressil support@telema.com

Kui kõik seadistused on tehtud, hakkavad programmi automaatselt tulema klientide tellimused (Müük-> Pakkumised). Arve tegemiseks tellimusest peab tellimuse staatus olema kinnitatud.

Juhend Pakkumiste mooduli kasutamiseks leiad siit.

Kui tellimuselt on tehtud müügiarve, siis enne arve saatmist kliendile on võimalik lisada arve ridadele käsitsi partii number ja partii säilivus kuupäev.

Merit Aktivas ei ole endiselt automaatset partii arvestust ja partii andmed tuleb kasutajal endal sisestada käsitsi müügiarvele. Ühel arve real saab olla info ainult ühe partii kohta. Ehk, kui Teil on samal arvel müüdaval kaubal mitu erinevat partiid, siis tuleb see kaup jaotada mitmele reale ja igale reale sisestada konkreetse partii andmed.

Partii nr. ja Säilivus kuup. väljad on kõigil müügiarvetel, ka nendel, mis ei liigu Telema EDI kaudu. Need väljad võib teiste arvete korral täitmata jätta.


Proovi tasuta

Aktiva tasuta paketis saate 6 kuu jooksul sisestada 100 müügiarvet, 100 ostuarvet ja 100 pearaamatu kannet ning saata tasuta e-arveid.

Merit Palga tasuta paketiga saate teha arvestust kuni kahele töötajale. Mingeid muid piiranguid tasuta paketis ei ole.